Bättre resealternativ mellan Arlanda flygplats och Västerås

Den 18 maj börjar Bus4You trafikera sträckan Västerås - Arlanda flygplats. Det är en direktbuss och enligt planeringen kommer det att finnas avgångar mellan en till två gånger per timma. Linjen är en vidareutveckling av sträckan Oslo – Stockholm som Bus4You startade under hösten 2014. Västerås blir en viktig knutpunkt och sammankopplingen av dessa linjer möjliggör behagliga och hållbara resor från Karlstad, Kristinehamn och Örebro till Arlanda flygplats.

Både komfort och hållbarhetsperspektiven är viktiga för Bus4Yous framgångsrika koncept. De bussar som nu köpts in har den allra senaste miljötekniken och kan drivas med helt fossilfritt bränsle. Bus4Yous samtliga bussar är sedan tidigare märkta med Bra miljöval.  Ombord finns sköna fåtöljer, extra stort benutrymme, eluttag vid varje säte samt gratis WiFi.

-          Utrymmet gör att man kan sitta lite för sig själv vilket fungerar väl om man skall jobba ombord. Affärsresenärer kan slippa dyra och miljöpåfrestande resalternativ och utnyttja restiden effektivt, säger Mats Johansson, VD för Nettbuss Express AB där Bus4You ingår.

Enligt SKI, Svenskt Kvalitetsindex är Bus4You det persontransportsbolag som har de nöjdaste kunderna och har haft under de senaste fem åren. Bus4You har funnits sedan 2007 och trafikerar sträckorna Oslo-Malmö, via Göteborg och Göteborg-Stockholm, via Linköping.

-          Satsningen som Bus4You gjorde med linjen Oslo – Stockholm under hösten har fallit väldigt väl ut. Arlanda känns som en naturlig och viktig målpunkt i vår vidare expansion, fortsätter Mats Johansson.

För mer information om Bus4You och Nettbuss Express AB; nettbuss.se

För mer information om Svenskt Kvalitetsindex; kvalitetsindex.se

Mats Johansson, VD Nettbuss Express AB

Tel: 0765-260489Mail: mats.johansson@nettbuss.se

Nettbuss Express AB består av två varumärken; Nettbuss express och Nettbuss Bus4You.  I dagsläget trafikerar Nettbuss Express AB fyra linjer och är marknadsledande på sträckorna Göteborg-Stockholm, Oslo-Köpenhamn och Stockholm-Ludvika. I oktober 2014 startades linjen Stockholm-Oslo via Karlstad och i maj 2015 kommer linjen Västerås-Arlanda flygplats att starta. Målsättningen är att bli marknadsledande även på dessa sträckor. Nettbuss Express AB ingår i Nettbuss AS som är ett av de största bussällskapen i Skandinavien. Nettbuss omsätter ca 6 miljarder per år och har ca 7400 medarbetare samt ca 3300 bussar. Nettbuss är ett helägt dotterbolag till NSB som Norges motsvarighet till SJ. Mer om Nettbuss finns att läsa på nettbuss.se.