Bus4You kör (fortfarande) Sveriges nöjdaste kunder

Resultatet av den undersökning Svenskt Kvalitetsindex (SKI) gjort visar att Bus4You är den aktör i persontransportbranschen som har de mest nöjda kunderna. Det är femte året i rad som Bus4You får högst betyg. Bus4You får ett betyg på 81 och är ensam i persontransportbranschen om att nå ett betyg över 80.

SKI skriver i pressreleasen att aktörer som erhåller betyg under 60 har stora svårigheter att motivera sina kunder att stanna kvar hos sig, medan betyg över 75 pekar på en stark relation mellan aktör och kund.  “Gemensam nämnare för de bolag som kommer bra ut är enkelhet, smidighet och tillgänglighet. Det gäller inte bara resan utan också det som är runtomkring, dvs. biljetter, ta sig till och från terminal eller liknande”, skriver Johan Palmer VD för Svenskt kvalitetsindex i pressreleasen

.– Vi är naturligtvis enormt stolta över detta betyg och för förtroendet från våra resenärer. Det är både ett betyg på att vi gjort ett bra jobb och en sporre att göra ett ännu bättre jobb framöver, kommenterar Mats Johansson, VD för Nettbuss Express AB där varumärket Bus4You ingår. Bus4You växer stadigt och har i år satsat på både inköp av nya, lyxiga bussar och en ny linje.

– Det har fallit väldigt väl ut och vi är så tacksamma för att våra kunder gillar det vi gör. Vi har förändrat synen på att resa med buss och vi är inte bara bäst i klassen, utan bäst i hela skolan. Jag är mycket stolt över våra duktiga förare och den övriga personalen för det arbetet, fortsätter Mats Johansson.

Nettbuss Express AB består även av varumärket Nettbuss express, som vänder sig till de resenärer som söker resa till marknadens lägsta pris. Nettbuss express fick betyget 78 enligt den senaste SKI-mätningen, vilket tyder på ett mycket starkt förtroende och hög lojalitet.    För mer information om svenskt Kvalitetsindex; kvalitetsindex.se

Mats Johansson, VD Nettbuss Express AB

Tel: 0765-260489Mail: mats.johansson@nettbuss.se

Nettbuss Express AB består av två varumärken; Nettbuss Bus4You och Nettbuss express. Nettbuss erbjuder resor i två komfortnivåer; plus och eco. Komfortnivå plus erbjuder resor i sköna fåtöljer, med benplattor för bästa sittkomfort och utrymmet för benen är väl tilltaget. Här finns en rad med enkelsäten för den som önskar att resa lite avskilt och en rad med dubbelsäten för dem som vill resa tillsammans. Komfortnivå eco erbjuder resor i fällbara standardsäten gjorda för långfärdsresor. I både eco och plus erbjuds gästen gratis WiFi samt eluttag. Plats kan reserveras för att resan skall bli så behaglig som möjligt.Nettbuss Express AB är trafikerar fyra linjer och är marknadsledande på sträckorna Göteborg-Stockholm, Oslo-Köpenhamn och Stockholm-Ludvika. I oktober 2014 startades linjen Stockholm-Oslo via Karlstad, och målsättningen är att bli marknadsledande även på denna sträcka.  Nettbuss Express AB ingår i Nettbuss AS som är ett av de största bussällskapen i Skandinavien. Nettbuss omsätter ca 6 miljarder per år och har ca 7400 medarbetar samt ca 3300 bussar. Nettbuss är ett helägt dotterbolag till NSB som Norges motsvarighet till SJ. Mer om Nettbuss finns att läsa på nettbuss.se.