Större bussar för Sveriges nöjdaste kunder

Snart kan Sveriges nöjdaste resenärer åka ännu bekvämare i nya dubbeldäckare. I september inför Nettbuss Bus4You nya dubbeldäckare på linjen Malmö – Oslo via Göteborg. Dessutom startar bolaget till hösten en helt ny expressbusslinje, mellan Stockholm och Oslo.

bus4youdd.jpg

Dessa dubbeldäckare är anpassade för långa resor över kontinenten, vilket gör att de även passar utmärkt för expressbusstrafik.

– Redan idag har Bus4You de bekvämaste bussarna, något våra resenärers nöjdhet är bästa beviset på. Med de nya dubbeldäckarna från Setra höjer vi nivån ett steg till. Vi gör det ännu bekvämare, effektivare och mer miljövänligt, säger Mats Johansson VD på Nettbuss Express AB.

Sammanlagt är det sex nya dubbeldäckare av modell Setra TopClass, som tas i trafik 29 september. Dessa bussar ska i första hand gå på sträckan Malmö – Göteborg – Oslo. Bussarna har 14 singelsäten på övervåningen och totalt 58 platser. Samtliga bussar kommer att utrustas med
Euro VI-motorer och BlueTec®- teknik vilket gör Nettbuss Bus4You ännu snällare mot miljön.

Starkt resultat bakom satsningarna
Satsningarna på dubbeldäckare och på ny linje är ett resultat av den markanta tillväxt som Nettbuss Express AB upplever, med en nästan 25 procentig ökning i resandet bara under 2013. Den ekonomiska tillväxten är också stark. Trots att 2013 präglades av låga priser, ökade omsättningen för Nettbuss Express AB till drygt 131 miljoner, med ett resultat på drygt åtta och en halv miljon plus.

Dessutom, för fjärde året i rad, var Nettbuss Bus4You under 2013 återigen det företag som har de mest nöjda resenärerna. Enligt SKI (Svenskt Kvalitetsindex) har Bus4You Sveriges klart nöjdast kunder, inom hela persontransportbranschen.

Om Nettbuss Express AB
Nettbuss Express AB kör expressbusstrafik i Sverige under varumärkena Nettbuss Bus4You och Nettbuss express. Företaget är ett dotterbolag till Nettbuss Sverige AB, som i sin tur ägs av norska Nettbuss AS. Koncernen är Nordens näst största bussbolag och omsätter cirka sex miljarder SEK, samt har cirka 7.400 medarbetare.