Nettbuss och NSB blir Vy. Läs mer på vy.se

Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen av vår webbsida. 

Läs mer om cookies >>

Vi kör Sveriges nöjdaste kunder

Sveriges nöjdaste kunder

Nettbuss Bus4You har Sveriges nöjdaste kunder för nionde året i rad! Det visar en undersökning som Svenskt Kvalitetsindex, SKI presenterar gällande persontransporter vilket innefattar tåg, flyg och buss. Nettbuss Bus4You har högst betyg och Nettbuss express kommer på en god andra plats. 

SKI skriver i ett pressmeddelande från den 6 maj 2019:
– Höga betyg kring punktlighet och komfort är något som särskilt sticker ut bland de bolag som har nöjda kunder, kommenterar Johan Parmler, VD för Svenskt kvalitetsindex, SKI. Det handlar om att man har en fungerade kärnverksamhet på plats men samtidigt lyckas hantera störningar och eventuella kundklagomål när de uppstår.

Undersökningarna som SKI gör mäter image, förväntningar, produktkvalitet, servicekvalitet, prisvärdhet och lojalitet. SKI:s skala för kundnöjdhet går från 0 till 100 där allt över 75 innebär mycket nöjda kunder och visar att det finns en stark relation mellan kund och företag. Att både Nettbuss Bus4You och Nettbuss express är i topp ser vi som ett kvitto på vårt fokus på service, säkerhet, punktlighet och att det ska vara smidigt att resa med oss. Att vi ligger i topp med båda våra varumärken är otroligt roligt att veta och vi kan konstatera att det lönar sig prioritera service och trygghet. Vi är oerhört glada och stolta över årets resultat. Vi är så tacksamma för att ni, våra underbara gäster, väljer att resa med oss. Det är ni som får oss att varje dag göra vårt yttersta för att ni ska få en resa som ni är nöjda med! 

Enligt SKI, Svenskt Kvalitetsindex, har alltså Nettbuss Bus4You Sveriges mest nöjda kunder inom persontransport – för nionde året i rad. Nettbuss express, som körs av samarbetspartners till Nettbuss kommer på en andra plats. Det framgår när SKI presenterar sin årliga mätning av kundnöjdhet inom persontransport idag. Studien bygger på över 2000 intervjuer, som genomförts under maj månad, med svenskar mellan 18–79 år som gjort minst en långfärdsresa den senaste månaden. Läs mer om undersökningen och resultatet genom att klicka här, eller besök www.kvalitetsindex.se.

Läs pressmeddelandet från Svenskt Kvalitetsindex här>>

Läs vårt pressmeddelande här>>

 

 

Kundnöjdhet Persontransport 2019
Nettbuss Bus4You 74,9
Nettbuss express 72,1
BRA 70,5
MTR 70
SAS 69,7
Norwegian airline 65,7
Snälltåget 65,6
Branschen 64,9
Flixbus 64,8
SJ 55,9