Nettbuss och NSB är Vy. Läs mer på vy.se

Vi använder cookies för att förbättra användarupplevelsen av vår webbsida. 

Läs mer om cookies >>

Vi vill ta hand om dig!

Kundservice

Vy Travel AB (fd.Nettbuss Travel AB) kör expressbusstrafik under varumärkena Vy express (fd. Nettbuss express) och Vy Bus4You (fd.Nettbuss Bus4You). Nedan har vi listat de vanligaste frågorna som kommer till oss. Se gärna där om du kan få svar på dina frågpr och funderingar. 

Hittar du inte svaret du söker? Tveka inte att kontakta oss!

FAQ - Ofta ställda frågor

Visste du att Nettbuss Bus4You erbjuder två olika komfortnivåer? Har du koll på våra bagageregler? Vilka rättigheter har du, och vad måste du tänka på när du reser tillsammans med andra? Nedan hittar du svaren på många av de frågor våra gäster oftast undrar över när det kommer till innan, under och efter resan. 

FAQ - vanliga frågor>> 

Kontaktvägar

Vill du skicka e-post till oss är vår adress info@vy.se

Vi svarar på e-post under mellan 08:00-17:00. Vi svarar på mail i turordning och så snart vi har möjlighet. Du får alltid ett första svar från oss inom 5 arbetsdagar men oftast får du ett svar tidigare än så.

Observera att inga bokningar eller avbokningar kan göras via e-post.

Vill du ringa oss når du oss på telefonnummer +46771-151515. 

Mån-fre: 07:30-17:00
Lör: 09:00-15:00 (gäller under oktober)
Sön: 10:00-17:00 

 

Postadress

Vy Travel  AB
Polhemsplatsen 5
411 11 Göteborg

Organisationsnummer: 556730-2418

Fakturaadress

Vy Travel  AB
Polhemsplatsen 5
411 11 Göteborg


Organisationsnummer: 556730-2418

Reklamation

Är du missnöjd med din resa vill vi gärna veta det. Det ger oss möjligheten att be dig om ursäkt och vi får möjligheten att förbättra oss. Reklamationer ska helst framföras skriftligen, gärna via e-post; info@nettbuss.se

 

Är du missnöjd med vår reklamationshantering? Vänd dig då till allmänna reklamationsnämnden (ARN) Webbadress: www.arn.se

Postadress: Box 174, 101 23 Stockholm
 
EU-kommissionen hanterar klagomål gällande en vara eller tjänst som är köpt online. EU-kommissionens onlineplattform hittar du här: http://ec.europa.eu/odr

Hittegods

Har du tappat eller glömt något ombord på bussen? Vi ska göra vad vi kan för att hjälpa dig. 

Vid förlorat bagage på Nettbuss Bus4You och Nettbuss express, vänligen skicka en utförlig beskrivning med e-post till hittegods@nettbuss.se alternativt hittegods.buss@vy.se. Vi sparar upphittat bagage i tre månader. 

 

Vid förlorat bagage när du rest med Nettbuss lokaltrafik (med Västtrafik eller i Jönköpings län), vänligen skicka en utförlig beskrivning med e-post till vaxel@nettbuss.se. Om din förlorade sak upphittats kontaktar vi dig. 

 

Vid förlorat bagage när du rest med Nettbuss i Gävle, vänligen skicka en utförlig beskrivning med e-post till gavle@vy.se. Om din förlorade sak upphittats kontaktar vi dig. 

 

Vid förlorat bagage när du rest med Nettbuss i Lund eller Hässelholm, vänligen skicka en utförlig beskrivning med e-post till lund@vy.se. Om din förlorade sak upphittats kontaktar vi dig. 

 

Vid förlorat bagage när du rest med Nettbuss i Östersund, vänligen skicka en utförlig beskrivning med e-post till hittegods.ostersund@vy.se. Om din förlorade sak upphittats kontaktar vi dig. 

 

Avbokning

Du som har ett avbokningsskydd kan boka av din biljett fram till två timmar innan utresan. Klicka på länken nedan för att komma sidan där du kan boka av din resa. 

Avboka>>

 

Kontakta Vy Buss AB

Vy Buss AB är vårt koncernbolag med stödfunktioner samlade samt kör linje- och skolbusstrafik i en rad kommuner längst västkusten och i södra Sverige. 

t: 0770-45 65 65
f: 031-15 57 20
e: vaxel@nettbuss.se

Lund, Gävle och Östersund

Vy Buss AB bedriver stadsbusstrafik i Lund, Gävle och Östersund. 

Vy Buss AB (fd. Nettbuss AB) utför linjetrafik på entreprenad sedan 2001, sedan den 13:e juni 2010 ansvarar vi för stadstrafiken i Gävle.
t: (trafikupplysningen) +46 771-91 01 09
t: (växel) +46 26 - 17 54 54*
e: gavle@vy.se

* Växeln öppen mellan 09:00-16:00, 
lunchstängt 12:00-13:00

Postadress:
Utmarksvägen 6, 802 91 Gävle

Fakturaadress:
Vy Buss AB 
Polhemsplatsen 5
411 11 Göteborg

Regionkontor Öst-Syd:
Drottninggatan 33 B, 803 11 Gävle

Reklam på bussarna
Kontakta 4sign
Claes Järvby 
claes.jarvby@4sign.se
Tel: 046 – 12 37 40
Mob: 070-698 52 29

 

 

Vy Buss AB (fd. Nettbuss AB) utför linjetrafik på entreprenad sedan 2001, sedan augusti 2013 kör vi i lund och sedan 2008 i Hässleholm.

t: (Skånetrafiken) 0771-77 77 77
t: (växel) +46 46 - 16 30 50
e: lund@vy.se

* Växeln Lund & Hässleholm kl 09-17 

Postadress:
Kalkstensvägen 28
224 78 Lund

Fakturaadress:
Vy Buss AB
Polhemsplatsen 5
411 11 Göteborg 

Hittegods 
Tel 046-16 30 50 
Lund: kl 10-12 mån-fre
Hässleholm: kl 07-16 mån-fre

Vy Buss AB (fd. Nettbuss AB) utför linjetrafik på entreprenad i Östersund sedan 2001.
t: (Tider & Priser) +46 771-10 01 10
t: (Växeln) +46 63 16 12 40*
e: hittegods.ostersund@vy.se

* Växeln öppen mellan 09:00-15:00, 
lunchstängt 12:00-13:00

Postadress:
Chaufförvägen 31,
831 48 Östersund 

Fakturaadress:
Vy Buss AB
Polhemsplatsen 5
411 11 Göteborg

Öppettider bussterminalen Gustav III Torg
Måndag-Fredag: 06:00-22:10
Lördag: 06:30-19:30
Söndag:12:00-22:10

Reception
Måndag-Fredag: 10:00-16:00

Reklam på bussarna
Kontakta 4sign
Claes Järvby 
claes.jarvby@4sign.se
Tel: 046 – 12 37 40
Mob: 070-698 52 29

Kontakta Team Verkstad AB

Team Verkstad servar alla typer av tunga fordon med fokus på bussar och lastbilar. Team Verkstad har verkstad och karosseriverkstad i Partille samt bussverkstäder i Kinna och Tanum.

t: 031- 350 01 40

e: info@teamverkstad.se