Nettbuss och NSB är Vy. Läs mer på vy.se

Högsta betyg för Nettbuss Travel i trafiksäkerhet

Den 26 februari 2019 hade Nettbuss Travel AB en extern revision av Trafiksäkerhetscertifiering ISO 39001 och resultatet blev toppbetyg. Högst betyg fick Nettbuss Travel AB i styrningen av verksamheten och inga andra avvikelser förekom. Nettbuss Travel AB bedriver expressbusstrafik med varumärkena Nettbuss Bus4You och Nettbuss Express.

– Bussen är redan idag ett av de allra säkraste sätt att transportera sig på och för oss är trafiksäkerhet den absolut viktigaste frågan. Vi arbetar aktivt med att identifiera risker och minimera dessa med en omfattande trafiksäkerhetspolicy. Årets resultat är ett kvitto på att vårt säkerhetstänk genomsyrar hela företaget från förare till ledning, vilket är mycket glädjande, säger Niklas Herbertsson, kvalitet- och miljöchef på Nettbuss Travel AB.

Säkra resor är av högsta prioritet

Nettbuss Travel AB innehar ett certifierat ledningssystem för trafiksäkerhet (ISO 39001:2012) som årligen genom revision kontrolleras av extern revisor från ett ackrediterat certifieringsorgan.

– Givetvis följer vi alla lagar som omfattar persontransport med buss och alla våra bussar är utrustade med bälten, alkolås och utvalda bussar har dessutom trötthetsvarnare. Vi utbildar även våra förare i hjärt- och lungräddning, i brandsäkerhet och alla bussar genomgår regelbundna serviceprogram. Utöver det är våra interna krav på vinterdäck mer omfattande än vad lagen föreskriver, så säkerhetsfrågorna hos oss är minst sagt prioriterade, säger Niklas Herbertsson.