Årsredovisning 2016 - Hög kundnöjdhet och fortsatt stark tillväxt

Nettbuss Travel AB med varumärkena Nettbuss Bus4You och Nettbuss express presenterar årsredovisningen för 2016 med ett riktigt starkt resultat. Det är det yttersta beviset på att långsiktiga investeringar och en tydlig strategi med framåtanda är det som krävs för att vara ett välmående bolag. I en utmanande bransch som transportbranschen är varje insats för tillväxt avgörande för fortsatt kundnöjdhet och lönsamhet.
 
Framgångssagan inleddes 2007 och har nu nästan 10 år senare visat prov på målmedvetenhet och tydligt fokus på kundupplevelsen. Trots allt hårdare konkurrens inom persontransportbranschen, med nya aktörer på marknaden och prispressning, har Nettbuss Travel AB med framgång valt att satsa på ett utökat utbud av premiumresor och ett fortsatt fokus på kundservice.
 – Att vi sedan 2010 har haft Sveriges nöjdaste kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex är ett bevis på att nöjda och återkommande gäster är nyckeln till vår stabila tillväxt och det förbättrade resultatet. För sjunde året i rad har vi Sveriges nöjdaste gäster vilket är grundförutsättningen för att ge bolaget en stabil tillväxt och förbättrat resultat. Eftersom priserna ständigt pressas och konkurrensen ökar måste vi jobba hårdare inom vår nisch med resor med högsta komfort och serviceinriktade förare till ett rimligt pris, säger Robert Nyberg vd för Nettbuss Travel AB.
 
Ny busspark skapar nya förutsättningar
Årsredovisningens siffror och nyckeltal vittnar om bolagets välmående vilket är en naturlig följd av stabil bolagstillväxt och resultatförbättring. Rapporten är ett konkret bevis på ett mycket starkt 2016 vilket är ett resultat av ett långsiktigt arbete. Den ökade efterfrågan på komfort har lett till nyinköp av bussar för att locka resenärer som annars tar andra färdmedel som bilen eller tåget. 
Robert Nyberg förklarar;
– Det är välavvägda och långsiktiga investeringar i högkvalitativa bussar samt engagerad personal som har föranlett framgången vi ser idag. Hela bolagsvinsten återinvesteras i syfte om att tillhandahålla en bättre produkt för våra gäster och anställda. En ny busspark innebär att vi möter efterfrågan på resor med hög komfort och kvalitet samtidigt som det ger en stabil och bra arbetsplats för bolagets anställda.

Det goda värdskapet
Bakgrunden till det starka resultatet är sammanvägda insatser som går tillbaka till 2010 då Svenskt Kvalitetsindex uppmärksammade bolaget med de nöjdaste kunderna inom branschen. Sedan dess har Nettbuss Bus4You konsekvent fått utmärkelsen vilket är något helt unikt inom persontransportbranschen. Den goda tillväxten och lönsamheten ledde till att Nettbuss Travel AB under hösten 2016 utsågs till ett av Sveriges superföretag av tidningen Veckans Affärer. Framgångsstrategin har sin grund i det förhållningssätt som bolaget utarbetat och följt sedan 2010 . Succén kallar bolaget för Det goda värdskapet som handlar om att förarna på ett serviceinriktat sätt bemöter alla resenärer som en god värd och behandlar dem som sina gäster. 
– Vi arbetar långsiktigt och konceptbaserat med våra två starka varumärken Nettbuss express och Nettbuss Bus4You. Vardera med en tydlig strategi där kundupplevelsen står i fokus. Gemensamt för dem båda är att de i alla led hanteras utifrån det goda värdskapet som handlar om bemötande och att vi ser våra kunder som gäster, avslutar Robert Nyberg.

Utfall 2016:
Nettoomsättningen uppgick till 184 652 TSEK
Rörelseresultatet uppgick till 20 038 TSEK