Framtidens teknikutveckling får nytillskott i Partille

– modern verkstad för tunga fordon invigd

Det var en välbesökt tillställning den 24 november 2016 då Team Verkstad invigde sina nya och moderna verkstadslokaler för tunga fordon i Partille, strax utanför Göteborg. Både leverantörer och kunder var på plats för att se den moderna verkstaden som gör det möjligt för Team Verkstad att optimera arbetet och minska kostnaderna för kundernas fordon. Särskilt intressant för besökarna var att se den nya utrustningen för hjulmätning.

Team Verkstads koncept bygger på att skräddarsy lösningar tillsammans med kunden som passar varje enskild verksamhet i syfte om att hålla fordon rullande. Personalstyrkan i Partille arbetar dagligen i verkstaden med fokus på service och reparationer samt karosseriarbete för tunga fordon.

- Vi vet hur viktiga fordonen är för våra kunder och därför känns det extra roligt att kunna erbjuda vår kompetens i större omfattning i Partille. Nu kan vi ge fler kunder möjligheten att ta del av våra tjänster och istället ägna sig åt sin kärnverksamhet utan att behöva bekymra sig om fordonstillgängligheten, säger Andreas Ehrenborg, VD för Team Verkstad.

Verkstaden omfattar numera ca 2 900 m² med 14 fordonsplatser och en automatisk tvätthall. Den nya verkstaden är en bra arbetsmiljö för mekanikerna med moderna lösningar för el, luft och vätskor vid varje arbetsplats och steglösa pelarlyftar för ett snabbt och effektivt underhåll av både lastbilar och bussar. Verkstaden är också förberedd för att kunna ta hand om elfordon vilket är i linje med det kommande teknikskiftet för tunga fordon som snart genomförs på många platser.

- Det är mycket glädjande att vi har öppnat upp verkstaden och börjat ta emot alla våra kunder i Partille. Vi ser fram emot att under 2017 hälsa både befintliga och nya kunder välkomna till vår verkstad, fortsätter Andreas Ehrenborg.

Team Verkstad finns i Partille, Kinna och Tanumshede. Vi utför service, reparationer och karosseriarbeten för tunga fordon, såväl bussar som lastbilar och trailers. Vi är märkesoberoende och våra mekaniker har den senaste kompetensen. Vi är också OMNIplus-partner för Setras och Mercedes-Benz bussar samt även partner till VDL och har samarbete med alla försäkringsbolag vid skadereparationer.
Läs mer på www.teamverkstad.se

Kontakt: