Sveriges nöjdaste kunder, 7 år i rad!

Nettbuss Bus4You har Sveriges nöjdaste kunder, även år 2017. När SKI, Svenskt kvalitetsindex presenterar resultatet av de mätningar som de genomfört under maj står det klart att vi för sjunde året i rad får högst poäng. Mätningarna görs i hela persontransportbranschen vilket inkluderar tåg-, flyg- och bussbolag.
- Bussbolagen har alltid haft nöjdare kunder än tåget och flyget och SKI kan konstatera att det är sjunde året i rad som just Nettbuss Bus4You kommer allra bäst ut, säger Johan Parmler, vd för SKI i sitt pressmeddelande den 29 maj 2017.

Studien bygger på närmare 2200 intervjuer, som genomförts under maj 2017 av PFM Research. Svenskar mellan 18–79 år som gjort en långfärdsresa är målgrupp i studien. I undersökningen beräknas värden på image, förväntningar, produktkvalitet, servicekvalitet, prisvärdhet och lojalitet. Vill du läsa mer om mätningen finner du all information på när du går in på www.kvalitetsindex.se och klickar på Transport 2017. 

Pressrelease från SKI Persontransport 2017

stapeldiagram ski 2017.png

Kundnöjdhet Persontransport 2017
Nettbuss Bus4You               78,6
MTR                                     74,6
BRA                                     74,0
Övriga bussbolag                73,5
Arlanda Express                  71,6
SAS                                     70,1
Nettbuss Express                69,4
Branschen                           69,1
Swebus                               68,4
Norwegian                           67,4
Övriga tågbolag                   62,1
Övriga flygbolag                  61,2
SJ                                        57,8