Sveriges nöjdaste kunder för åttonde året i rad

Nettbuss Bus4You har Sveriges nöjdaste kunder för åttonde året i rad! Det visar en undersökning som Svenskt Kvalitetsindex, SKI presenterade gällande persontransporter vilket innefattar tåg, flyg och buss. Nettbuss Bus4You har högst betyg och Nettbuss express kommer på en god andra plats.

SKI skriver ett pressmeddelande som presenterades den 21 maj 2018:
Nettbuss med sina varumärken Nettbuss Bus4You och Nettbuss express får än en gång bäst betyg bland alla aktörer i mätningen.
- Bussbolagen har alltid haft nöjdare kunder än tåget och flyget och vi kan konstatera att det är åttonde året i rad som just Nettbuss Bus4You kommer ut allra bäst, kommenterar Svenskt Kvalitetsindex vd Johan Parmler. SKI skriver också att ta ansvar för en social och miljömässig utveckling är en allt viktigare fråga bland kunderna. Här sticker Nettbuss båda varumärken ut positivt bland bussbolagen.

Undersökningarna som SKI gör mäter image, förväntningar, produktkvalitet, servicekvalitet, prisvärdhet och lojalitet. SKI:s skala för kundnöjdhet går från 0 till 100 där allt över 75 innebär mycket nöjda kunder och visar att det finns en stark relation mellan kund och företag. Att både Nettbuss Bus4You och Nettbuss express är i topp ser vi som ett kvitto på vårt fokus på service, säkerhet, punktlighet och att det ska vara smidigt att resa med oss. Att vi dessutom ligger över 75 poäng för båda våra varumärken är otroligt roligt att veta och vi kan konstatera att det lönar sig prioritera service och trygghet. Vi är oerhört glada och stolta över årets resultat. Vi är så tacksamma för att ni, våra underbara gäster, väljer att resa med oss. Det är ni som får oss att varje dag göra vårt yttersta för att ni ska få en resa som ni är nöjda med! 

  ski resultat2018.png

 
Enligt SKI, Svenskt Kvalitetsindex, har Nettbuss Bus4You Sveriges mest nöjda kunder inom persontransport – för åttonde året i rad. Det framgår när SKI presenterar sin årliga mätning av kundnöjdhet inom persontransport idag. Studien bygger på över 2000 intervjuer, som genomförts under maj månad, med svenskar mellan 18–79 år som gjort minst en långfärdsresa den senaste månaden. Läs mer om undersökningen och resultatet genom att klicka här, eller besök www.kvalitetsindex.se

Kundnöjdhet Persontransport 2018
Nettbuss Bus4You                79,2
Nettbuss Express                  75,9
Swebus                                  71,8
BRA                                       71,4
Norwegian                              71,1
SAS                                        69,9
MTR Express                         69,6
Branschen                              69,6
SJ                                           59,4