Vanliga frågor efter resan

Jag glömde något på bussen, hur gör jag?
Maila till oss på info@nettbuss.se eller fyll i vårt hittegodsformulär så hjälper vi dig.

Om jag vill klaga på något, vart vänder jag mig?
Vänd dig gärna till info@nettbuss.se och berätta varför du inte var nöjd med resan. Vi uppskattar dina synpunkter, det gör att vi kan bli än bättre!

Har köpt en biljett via Nettbuss kanaler men rest med exempelvis  Fjällexpressen, BT Buss, Tågkompaniet, Lingmerths Buss/Svenska Buss eller Björks Buss ber vi dig att kontakta dem för att framföra ditt klagomål.

Om bussen blev försenad, har jag rätt till ersättning?
Vi ersätter förseningar i enlighet med våra resevillkor. Våra resevillkor hittar du här.
Vänd dig gärna till oss via mail på info@nettbuss.se så att vi kan hjälpa dig i fall du är missnöjd med något eller om du vill reklamera din resa.

Har du rest med någon av våra samarbetspartners BT Buss, Tågkompaniet, Lingmerths Buss/Svenska Buss eller Björks Buss ber vi dig att kontakta dem för eventuell kompensation.

Om jag blir försenad och missar min anslutning, får jag ersättning då?
Vi erbjuder ersättning i de fall förbindelsen är med våra egna anslutningslinjer, och biljetten är köpt som bytesresa.

Om jag glömt något ombord, vad gör jag då?
Vänligen maila oss på info@nettbuss.se. Vi gör vad vi kan för att hjälpa dig att få tillbaka din förlorade tillhörighet. Dock tar vi inget särskilt ansvar för upphittat gods, eftersom vi inte kan förvara det helt säkert eller ansvara för frakten. Om vi hittar din tillhörighet tar vi ut en adminstrationsavgift på 100 kronor plus den eventuella avgift som posten/fraktbolaget tar.